PROMOCJE I ARTYKUŁY DLA NAUCZYCIELI

Szanowni Państwo,

A oto i ona… PROMOCJA HALLOWEENOWA.

Jeśli nauczyciel zamówi dla swoich uczniów minimum 10 kompletów Zbiorów (albo minimum 40 szt. dowolnych książek z naszej oferty) otrzyma:
* niższą cenę za każdy egzemplarz – 40 zł.
* bezpłatnie Tablice CKE do każdego kompletu,
* zakładki od naszych przyjaciół z NaMedycyne.pl
* bezpłatną wysyłkę,
* 1 darmowy komplet.

Promocja obowiązuje od 25 października do 30 listopada 2023 roku.

Zamówienia tylko telefoniczne pod numerem: 512 514 515 lub 606 476 419

Łączymy serdeczności
prof. NYU dr Jan S. Witowski

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Nauczycielu, przeczytaj koniecznie ten artykuł:

Jak wybierać ZBIORY ZADAŃ – rankingi mądrzejsze lub głupsze.

Nie naszym zadaniem jest wskazywać wprost, które zbiory zadań są lepsze lub gorsze, bo dokonany wybór byłby nieobiektywny. Za każdym razem bowiem prowadziłby do konkluzji, że np. Zbiory Witowskiego są najlepsze.

Ale paru słowach chcemy jednak przedyskutować problem wyboru.

Po pierwsze:

Najobiektywniejszej oceny i właściwego wyboru dokona doświadczony nauczyciel szkoły średniej, najlepiej egzaminator egzaminu maturalnego z chemii/biologii powoływany przez odpowiednią OKE, mający za sobą wiele lat pracy przy tablicy i poprawie matur, uczestniczący w procesach uczenia się i nauczania młodzieży w różnych szkołach i na różnych poziomach percepcji przekazywanych treści, który pracował z ocenianymi zbiorami, co jest warunkiem koniecznym rzetelnej oceny.

Po drugie i najważniejsze:

Przed dokonaniem wyboru zbioru (ale też ich oceny, rankingowania itp.) należy określić paradygmat wyboru.
Z grubsza są takie dwa:

* pierwszy, który grupuje i dedykuje wybierane Zbiory dla całego, 4-letniego procesu uczenia się i nauczania. To niewielka, dostępna grupa Zbiorów, niezbędna wszystkim uczniom klas biol-chem w Polsce. Wszak trzeba przecież na jakichś zadaniach ćwiczyć, powtarzać i utrwalać materiał.
Przykładem takich zbiorów z chemii są Zbiory Witowskiego (albo np. K. Pazdry). Zawierają one tysiące zadań pogrupowanych w dziesiątki działów. Zadania ułożone od łatwych po trudne – maturalne, z Arkuszów CKE, zwielokrotniane autorsko dla lepszego przećwiczenia i nabrania pewności przy rozwiązaniu.
Pracę z tym zbiorami powinno się rozpocząć od pierwszej lub drugiej klasy LO i prowadzić do zrealizowania programu nauczania z przedmiotu. Wówczas, poparty tysiącami świadectw jest fakt, wysokiego prawdopodobieństwa osiągnięcia maturalnego sukcesu.
Ale sięgając po te zbiory dopiero w klasie trzeciej czy maturalnej wystarczy skupić się na zadaniach z czarnym lub białym paskiem.

* drugi paradygmat wyboru wskazuje na zbiory, które poprzez swój poziom wykraczają sporo poza stopień trudności grupy pierwszej, lecz swoją interesującą treścią wpisują się w algorytm myśli Pracowni Matur CKE. Przykładem może być np. zbiór B. Pac lub inne, które mogą być świetnym uzupełnieniem Zbiorów grupy pierwszej. Praca ze zbiorami tej grupy może dać oczekiwany efekt, gdy zostaną użyte w ostatnich miesiącach przed maturą lub po każdym zakończonym dziale, podczas utrwalania i końcowego powtarzania materiału.

Na koniec warto jednak pamiętać o jednym: w liceum mamy 4 lata rozszerzonej chemii czy biologii. To czasem nawet 600 godzin zajęć z naszym Nauczycielem. Twarzą w twarz. Kiedy to do bólu możemy prosić o wytłumaczenie, powtórzenie itp. Nic tego nie zastąpi – żaden kilkudziesięciogodzinny kurs czy korepetycje przez internet. Dlatego z szacunkiem ufajmy mądrości, wiedzy i doświadczeniu swoich Nauczycielom i podążajmy sprawdzoną drogą procesów uczenia się i nauczania, którą to oni wskazują.

dr Jan Witowski